Ceramizer informacje

Najczęściej kupowane

Test 562 km bez oleju w silniku


1. Pomiary ciśnienia sprężania i analizy spalin przed i po 2124 km od momentu aplikacji ceramizerów:

 

 

 

Pojazd: Honda Civic: nr rej. WF85817 rok produkcji 1992, przebieg: 186000km Nr silnika: D15B26834351 Typ: D15B7 (1.5i 16V), pojemność: 1493 cm3 moc: 75 kW (101KM przy 5900 obr/min oraz 124 Nm przy 5000 obr/min), instalacja LPG.

Pomiary odbyły się w CHMC CHOJNACKI, ul. Pruszkowska 32, 05-830 Nadarzyn. Do pomiarów ciśnień sprężania użyto przyrząd SPCS 15 , do analizy spalin analizator typ: TecnoTest mod. 481.

 

Pomiary ciśnienia sprężania:
  • Dnia 18.10.2007 przy przebiegu 181350 km przed aplikacją ceramizerów dokonano pomiarów ciśnienia sprężania.
  • Dnia 06.11.2007 przy przebiegu 183474 km po 2124 km od aplikacji ceramizerów (2 dozy do silnika i 1 doza do skrzyni biegów) dokonano pomiarów ciśnienia sprężania.

 

Wyniki pomiarów:

 

Aplikacja ceramizera / przebieg [km]

I cylinder

[bar]

II cylinder

[bar]

III cylinder

[bar]

IV cylinder

[bar]

0 km / przebieg 181341

11,5

8,5

5,5

9,0

2124 km / przebieg 183474

13,5

13

13

13,5

Wzrost procentowy

13 %

53 %

136 %

50 %




Największy wzrost (aż o 136 %) ciśnienia sprężania uzyskano na 3 cylindrze , tj. z 5,5 bar do 13 bar.

Ciśnienia sprężania przed aplikacją ceramizerów na 3 cylindrach były poniżej 10 bar, świadczy to o dużym zużyciu silnika. Ceramizer spowodował wzrost i wyrównanie ciśnień sprężania do nominalnych na wszystkich cylindrach, tym samym regenerację silnika.

Analiza spalin przed i po 2124 km od momentu aplikacji ceramizerów wykazała spadek toksycznych składników spalin, tj. spadek tlenku węgla (CO) o 17 %, spadek węglowodorów (HC) o 20 % oraz spadek dwutlenku węgla (CO2) o 3,6 %.

 

  Przed (przebieg 181341 km) Po 2124 km (przebieg 183474 km)
Obroty biegu jałowego 1080 RMP 920 RMP
CO 1,73 1,43 (zmniejszenie o 17 %)
CO2 19,9 19,2 (zmniejszenie o 3,6 %)
HC 200 160 (zmniejszenie o 20 %)
O2 0 0

Zmniejszenie oporów tarcia po ceramizacji spowodowałozmniejszenie obrotów biegu jałowego z 1080 obr/min do 920 obr/min i jednocześnie wyrównanie pracy silnika.

Zaobserwowano zmianę koloru elektrod świec na jaśniejszy, co sugeruje zmniejszenie "apetytu" na olej.

 

Po pomiarach przy przebiegu 183474 km zlano olej i uruchomiono silnik (bez oleju) na biegu jałowym w celu wykluczeniu ewentualnych defektów przed właściwym testem jazdy bez oleju.

 

Silnik pracował na biegu jałowym łącznie 30 minut bez oleju - 3 x po 10 minut z 15 minutowymi przerwami.

Następnie zalano olej i dodano 1 dozę ceramizera do silnika.
Pojazd przejechał jeszcze 1108 km z olejem w silniku. Łącznie przejechano 3240 km z dodatkiem ceramizera w oleju (co jest wystarczającym przebiegiem do utworzenia warstwy ceramicznej), przystąpiono więc do testu jazdy bez oleju.

 

2. Test jazdy bez oleju    

Dnia 14.11.2007 przy przebiegu 184582 km (3240 km od momentu aplikacji ceramizera) przystąpiono do testu jazdy bez oleju w warunkach drogowych przy temperaturze zewnętrznej powietrza wynoszącej średnio +1 oC.

  

Rozgrzano silnik do temperatury roboczej a następnie zlano olej.

  

Silnik został uruchomiony i około godziny 10-tej pojazd wyruszył w trasę Nadarzyn (koło Warszawy) - Katowice (Spodek) - Nadarzyn.

  

Dokładny przebieg trasy jazdy bez oleju: E67: Nadarzyn-Mszczonów-Rawa Mazowiecka- Piotrków Trybunalski- E75: Kamieńsk-Częstochowa-Koziegłowy-Siewierz- droga 86 Będzin- Katowice (Spodek) - Będzin- E75: Siewierz Koziegłowy-Częstochowa-Kamieńsk-Piotrków Trybunalski- E67: Rawa Mazowiecka-Mszczonów-Nadarzyn

 

Przebieg testu cały czas obserwowali między innymi redaktorzy gazet: Motor, Super Express i telewizje: TVN Turbo oraz Redakcja Programu TV MOTOKIBIC- programu emitowanego w TVP3 Katowice.


Wyniki testu:

  1. Pojazd przejechał 562 kilometry bez oleju w silniku w ruchu miejskim (5%) i poza miastem (95%).
  2. Temperatura silnika podczas testu utrzymywała się w normie.
  3. Auto przemieszczało się ze średnią prędkością 90 km/h, chwilami uzyskiwano prędkość - 120 km/h.
  4. Silnik był zasilany na przemian benzyną i LPG (co tym bardziej pogłębiało ekstremalne warunki pracy silnika).
  5. Pomimo kilku godzin (w sumie około 7 godzin) jazdy bez oleju, silnik pracował wciąż sprawnie i nie stwarzał problemów w eksploatacji pojazdu.
  6. Wciąż sprawny i funkcjonujący silnik zostanie zdemontowany i przekazany do oceny stanu powierzchni par tarcia.
  7. Cdn...

Wynik testu 562 km jazdy bez oleju w silniku potwierdza skuteczne działanie preparatu ceramizer® w zabezpieczaniu silników przed zużyciem i prezentuje jego unikalne właściwości.
Ze względu na ekstremalność testu stanowczo odradzamy wykonywania podobnych testów na własnym pojeździe.



TEST nr 2 : Jazda bez oleju w telewizji TVN7 (program "Na osi").")

W lipcowych i sierpniowych odcinkach magazynu motoryzacyjnego „Na osi” nadawanego przez TVN 7 prezentowane były ceramizery® oraz test 300 km jazdy bez oleju


Na początku testu dokonano pomiarów obrazujących stan silnika (ciśnienia sprężania w cylindrach), po czym zastosowano ceramizery® do jednostki napędowej.

Ponowne pomiary silnika po przejechaniu 2000 km od momentu aplikacji ceramizerów® wykazały wzrost ciśnień sprężania.
Następnie w celu wykluczenia ewentualnych defektów przed właściwym testem jazdy bez oleju - spuszczony olej i silnik pracował bez oleju na biegu jałowym około 30 min, po czym zalano olej i zaaplikowano kolejną dozę ceramizera®.
Gdy pojazd przejechał kolejne 1000 km ostatecznie przystąpiono do ekstremalnej próby. Spuszczono olej z silnika i użytkowano pojazd w jeździe miejskiej i poza miastem.
Po około 300 km jazdy bez oleju w silniku, zakończono test.

 

Badania diagnostyczne silnika po tym etapie wykazały, iż ciśnienia sprężania i ciśnienie oleju w pompie olejowej dzięki zastosowaniu ceramizera® pozostały nie zmienione, mimo 300 km jazdy bez oleju w silniku ! Sprawny silnik jest nadal normalnie eksploatowany.

 

Przebieg od momentu aplikacji ceramizera®

I cylinder [bar]

II cylinder [bar]

III cylinder [bar]

IV cylinder [bar]

0 km

12,5

12,0

12,0

11,5

200 km i 0,5 h pracy bez oleju na biegu jałowym

12,5

12,4

11,8

13,0

3000 km

13,1

12,3

12,4

13,7

Wzrost procentowy

4,8 %

2,5 %

3,3 %

19,1 %


Wynik testu jazdy bez oleju w silniku potwierdza skuteczne działanie preparatu ceramizer® w zabezpieczaniu silników przed zużyciem oraz przedstawia unikalne własności ceramizerów®, jednak ze względu na ekstremalność testu stanowczo odradzamy wykonywania podobnych prób na własnym pojeździe.

 


 

TEST nr 3 : Regeneracja silnika przy użyciu ceramizerów® oraz wpływ produktu na dynamikę pojazdu.

 

Badania zostały wykonane w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w Warszawie, a testowane auto to Daewoo Nexia.

 

Pojazd: Daewoo Nexia
Przebieg silnika:179tys 407km

 

 

 

25.03.2004

 

Odbyła się pierwsza wizyta w PIMOT, dokonano pomiarów ciśnień końca sprężania (obrazujących stan silnika) oraz dynamiki pojazdu (rozpędzanie auta od 60 do 140 km/h na V biegu). Następnie zastosowaliśmy ceramizery® do silnika i skrzyni biegów.



 


14.04.2004

Po przejechaniu 2654 km (od momentu użycia ceramizerów®) ponownie zostały dokonane pomiary.

Pomiar ciśnień końca sprężania przy otwartej przepustnicy wykazał wzrost i wyrównanie do wartości nominalnych ciśnień we wszystkich cylindrach. Uzyskano maksymalny wzrost o 1,8 bar, czyli o 16,3% ciśnienia końca sprężania na IV cylindrze, ujmując to inaczej
silnik praktycznie powrócił do fabrycznego stanu.
Dokładnie obrazują to zamieszony poniżej wykres i tabela.



 
Dane przeniesione do tabeli:

Data wykonania pomiarów

Stan licznika [km]

Przebieg od momentu aplikacji ceramizerów® [km]

I cylinder [bar]

II cylinder [bar]

III cylinder [bar]

IV cylinder [bar]

25.03.2004

179407

0

12,2

12,1

11,6

11

14.04.2004

182061

2654

13,2

13,0

12,9

12,8

   

Wzrost procentowy

8,2 %

7,4 %

11,2 %

16,3 %

Dzięki zastosowaniu ceramizerów® uzyskaliśmy również 9,9% wzrost dynamiki pojazdu przy rozpędzaniu od 60 do 140 km/h na V biegu.
Data wykonania pomiarów Stan licznika [km] Przebieg od momentu aplikacji ceramizerów® [km] Droga [m]
25.03.2004 179407 0 1622
14.04.2004 182061 2654 1460
    Skrócenie drogi rozpędzania o: 162 m

Dodatkowa opinia od właściciela (data otrzymania opinii 18.03.2006)
Jako były posiadacz testowanej Nexi u Państwa w PIM-ocie, chciałem opisać dalsze wrażenia z użytkowania auta.
Zachowanie auta po dolaniu środka (przebieg około 180 tys.) jest opisane na Państwa stronie. Auto sprzedałem z przebiegiem 260.000 km. Równoczesnie zaaplikowalem ceramizer do skrzyni biegów. Wracając do silnika w późniejszym etapie nie brał oleju WOGÓLE. Cichutko pracował i dobrze przyśpieszał. Nie dolewałem po zastosowaniu ceramizera żadnych innych środków. Auto bylo eksploatowane dalej na półsyntetyku, a wymiany oleju wykonywane co 8-9 tys km. Kompresja silnika przy 230.000 km była wręcz identyczna jak po zastosowaniu ceramizera przy 190.000 km. Niestety nie dysponuje wydrukiem (było to robione u znajomego podczas godzin pracy serwisu). Auto dalej służy kolejnemu właścicielowi bez problemu. Cały czas eksploatowane na gazie i robi miesięcznie około 4000-5000 km. Dziennie auto jeździło 2-5 godzin czasem bez wyłączenia silnika. Przy obróbce preparatem zastosowałem źle zrozumiawszy bardziej wnikliwą od zalecanej :) Otóż pierwsze 1000-1200 km nie przekraczałem 2800 obrotów. Być może to spowodowało lepsze osiągnięcia preparatu.

Co do skrzyni biegów : nie wchodził za bardzo 2 i 3 bieg. Po zalaniu preparatu (2 dozy) i zastosowaniu się do zaleceń - biegi zaczęły wchodzić delikatnie po przejechaniu około 200-300 km, później zrobiło się perfekcyjnie po 1000-1200 km. Przed dodaniem preparatu zmieniłem olej w skrzyni nie dodając żadnych innych preparatów. Przyznam się szczerze, że przy 230.000 km zmieniłem sprzęgło, ale poza bardziej elastycznym pedałem sprzęgła nie zaobserowałem poprawy :) Wniosek, że ceramizer pomógł. Spuszczony olej ze skrzyni okazał się w miarę swieży i czysty. Jak później się dowiedziałem poprzedni właściciel też go zmieniał. Odpada tu więc możliwość wpływu nowego oleju. Ceramizer zaaplikowałem do skrzyni przy przebiegu około 195 tys km.
Pozdrawiam Mariusz

 


 

TEST nr 4 : Regeneracja silnika przy użyciu ceramizerów® oraz wpływ produktu na moc i moment silnika.
 

 


Przeprowadzono na hamowni

 

Pojazd: Honda Civic 1.6 16v z 1991 roku
Przebieg silnika: 234tys 683km
Nr rejestracyjny: WI 92009



Zastosowano preparat ceramizer® do silnika i do skrzyni biegów.
Olej wymieniono wcześniej na około 1500 km przed zastosowaniem ceramizera® przy przebiegu 233050 km.
Pierwszy pomiar wykonano przed zastosowaniem ceramizera® - przy przebiegu 234683 km.

 

Drugi pomiar wykonano po zastosowaniu ceramizera® i pokonaniu około 1400 km - przy przebiegu 236083 km.

 

Rezultaty:

 

1. Maksymalny wzrost o 3 kG/cm2 czyli o 26,3 % ciśnienia końca sprężania uzyskano na 3 cylindrze.
2. Wzrost do wartości nominalnych i wyrównanie ciśnienia końca sprężania we wszystkich cylindrach, inaczej ujmując uzyskano powrót ciśnień sprężania silnika do praktycznie fabrycznego stanu nowego silnika.
3. Wzrost maksymalnego momentu Nmax o 3 Nm (wpływającego na dynamikę pojazdu).
4. Wzrost mocy Pmax o 2 PS (wpływającej na dynamikę pojazdu).



Wykresy momentu obrotowego N i mocy P w funkcji obrotów silnika:

 

 

 

Zestawienie ciśnień końca sprężania (po lewej przed zastosowaniem ceramizera® po prawej po zastosowaniu):

 

 

 

Nr cylindra:

 

I

II

III

IV

Przed aplikacją ceramizerów®

12,3

12,8

11,4

11,5

Po 1400 km od aplikacji ceramizerów®

14,1

14,0

14,4

14,4

Wzrost procentowy

 

14,6 %

9,4 %

26,3 %

25,2 %






TEST nr 5 : Wpływ ceramizera® na moc i moment silnika.

Pojazd: BMW 330 D z 2000 roku
Przebieg silnika: 270 tys. km.
Nr rejestracyjny: AA-VM 746

Zastosowano 2 ceramizery® do silnika i uszlachetniacz do paliwa (który wyeliminował nieprawidłowości pracy wtryskiwaczy).

Po przejechaniu 3782 km od momentu aplikacji ceramizerów® - silnik uzyskał na hamowni następujące wyniki:

  • Wzrost mocy maksymalnej o 4,66%, czyli o 7,7KM (5,7kW).
  • Wzrost maksymalnego momentu obrotowego o 3,2%, czyli o 13 Nm.
  • Zwiększenie elastyczności i dynamiki silnika – wynika to z przesunięcia charakterystyki momentu na niższe obroty.


Wzrost mocy i momentu został uzyskany w całym zakresie mierzonych obrotów silnika a przy 2800 obrotach na minutę uzyskano największy wzrost mocy – 9KM i największy wzrost momentu obrotowego – 24Nm.

 

TEST nr 6 : Wpływ ceramizera® na parametry oleju.

Ceramizer® nie zmienia fizykochemicznych i reologicznych parametrów oleju,
czyli jest neutralny wobec oleju.

Potwierdza to ekspertyza INSTYTUTU TECHNICZNEGO WOJSK LOTNICZYCH NR 6/55/08 (kliknij format PDF).
W praktyce oznacza to, że ceramizer® można stosować do każdego oleju korzystając jednocześnie z parametrów, które posiada zalecany dla danego mechanizmu olej.

Eksperyza NR 6/55/08:

1. PODSTAWA PRAWNA

Zlecenie z dnia 2008.01.29 z firmy „VIDAR”, 00-717 Warszawa ul. Czerniakowska 58.

2. PRZEDMIOT PRACY

Badania oleju silnikowego Orlen Classic SJ/CF 15W/40 z preparatem „Ceramizer®/”Pan Mechanik” oraz oleju silnikowego Orlen Classic SJ/CF 15W/40 bez preparatu w uzgodnionym zakresie.

3. CEL PRACY

Ocena wpływu preparatu „Ceramizer®/”Pan Mechanik” na podstawowe właściwości fizykochemiczne oleju silnikowego.

4. CZAS I MIEJSCE REALIZACJI PRACY

02.02.2008 r. – 10.03.2008 r.
Zakład Materiałów Pędnych i Smarów (Z-55) ITWL.

5. PRZEBIEG PRACY

Zakres badań został uzgodniony ze Zleceniodawcą pracy (tablica 1). Próbki do badań dostarczył Zleceniodawca. Preparat do oleju wprowadzono w ilości przygotowanej przez Zleceniodawcę.

Olej z preparatem został poddany mieszaniu z wykorzystaniem mieszadła wolnoobrotowego (około 200 obr/min) przez czas 3 godzin w temperaturze około 60oC.

Numery próbek:

  • olej silnikowy – 0039-08
  • olej silnikowy z dodatkiem – 0040-08

Tablica 1.

 

Lp. Nazwa oznaczenia Metoda badania
1. Lepkość kinematyczna w temperaturze 100oC PN-EN ISO 3104:2004
2. Zawartość stałych ciał obcych PN-C-04089:1958
3. Oddziaływanie korozyjne na miedź w temperaturze
100oC w czasie 3 godzin
PN-EN ISO 2160:2004
4. Właściwości przeciwkorozyjne w roztworze soli
w czasie 24 godzin
PN-C-04082:1981
5. Liczba kwasowa PN-C-04049:1988
6. Pozostałość po koksowaniu (metoda mikro) PN-EN ISO 10370:1999


Wyniki badań przedstawiono w tablicy 2. Uzyskane wyniki badań odnoszą się wyłącznie do badanych próbek.

Tablica 2.

Wyniki badań:

Lp. Nazwa oznaczenia
 
Jednostka miary
 
Wyniki badań
           

Olej silnikowy z preparatem 

Olej silnikowy bez preparatu
1. Lepkość kinematyczna w temperaturze 100oC  mm2/s  13,32  13,38
2. Zawartość stałych ciał obcych  % (m/m)  nie zawiera nie zawiera
3. Oddziaływanie korozyjne na miedź w temperaturze 100oC w czasie 3 godzin  klasa  1 1
4. Właściwości przeciwkorozyjne w roztworze soli w czasie 24 godzin stopień korozji   brak korozji
5. Liczba kwasowa mg KOH/g 1,647 1,631
6. Pozostałość po koksowaniu (metoda mikro) % (m/m) 1,23 1,24



W całym zakresie wykonywanych badań nie stwierdzono istotnych zmian wartości parametrów dla próbki oleju silnikowego z dodatkiem w stosunku do parametrów oleju silnikowego bez dodatku. Świadczy to o neutralnym oddziaływaniu badanego dodatku na podstawowe właściwości fizykochemiczne badanego oleju silnikowego.

6. WNIOSKI

Na podstawie wykonanych badań można stwierdzić, że badana próbka dodatku „Ceramizer®/”Pan Mechanik” po wprowadzeniu do oleju silnikowego (dostarczonej próbki oleju Orlen Classic SJ/CF 15W/40) nie wpływa negatywnie na jego podstawowe właściwości fizykochemiczne.

OPRACOWAŁ
dr inż. Jerzy Zieliński


 

TEST nr 7 : Regeneracja silnika przy użyciu ceramizerów®.
 

 

Przeprowadzono na hamowni

 

Pojazd: Opel Corsa 1.0 z 1983 roku
Przebieg silnika: 312tys km
Nr. Rej. Samochodu: WXG 982L

 

Do testu został użyty samochód typowo eksploatowany bez żadnych przygotowań.
Olej w samochodzie wymieniono wcześniej na około 1500 km przed zastosowaniem ceramizerów®.
Samochód nie wyposażony w katalizator spalin.
Wcześniej w samochodzie nie stosowano żadnych dodatków do oleju ani uszlachetniaczy metali.
Pierwszy pomiar wykonano przed zastosowaniem preparatu ceramizer®, w dniu 28.01.04 przy przebiegu - 312tys km.
Wykonano pomiar kompresji na wszystkich cylindrach.
Po pomiarze podano regenerator w ilości:
Silnik – 5 ml + 2 ml
Skrzynia biegów – 5 ml

 

Oto spostrzeżenia i komentarze właściciela pojazdu po 1500 km przebiegu od momentu zastosowania ceramizera®.

 

"Silnik:

 

- na wolnych obrotach odczuwało się mniejsze drgania silnika
- silnik jest bardziej elastyczny; dziś z Wisłostrady na trasę toruńską ślimakiem wjechałem na piątce bez żadnych kichnięć i prychnięć
- w korku ruszam z drugiego biegu bez większych problemów
- gdyby nie dziury w wydechu to nie słychać by było pracy silnika (poza zaworami które regulowałem w 1999 roku :)
- i wybieg samochodu jest o wiele lepszy (ale tu gra też rolę skrzynia biegów która też otrzymała stosowną dawkę preparatu)

 

Po tych dosyć miłych dla mnie spostrzeżeniach postanowiłem zmierzyć kompresję i z uwagi na znaczne zużycie samochodu skonsultować się w sprawie ewentualnego zwiększenia dawki preparatu.
Wykręciłem świece i zmierzyłem kompresję która wynosi:1/11 2/10,3 3/10 4/10,6 (papier z przyrządu mam do wglądu ).
Po tym pomiarze z uwagi na znaczne zużycie silnika dodałem jeszcze 2 ml preparatu.
Następnie zgodnie z ustaleniami pojechałem "bardziej normalnie" – bez ograniczania prędkości.
no i jest SUPER , silnik brumi jak kiedyś tylko trzy razy fajniej :)

 


Skrzynia biegów:

 

Wyjaśniam, że w samochodzie wcześniej (przed testem) sam wymieniłem cztero biegową (fabryczną) skrzynię biegów na pięcio biegową. Było ok, ale zmieniacz biegów musiałem „podpiłować”, ponadto mechanizm zmiany jest wyrobiony - dlatego włączenie piątego biegu było dostępne tylko dla wybranych, czyli prędkość między 80/100 i uzależnione od wprawy kierowcy.

 

Teraz (po dodaniu preparatu) piątka wchodzi przy 40 km na godzinę i bardzo mnie to cieszy, ale nader wszystko tak zwany "wybieg" jest niesamowity: podjeżdżam do skrzyżowania na "luzie" i nie czuję że jadę czyli w skrzyni biegów opory toczenia musiały się obniżyć.

 

Pozdr. Piotr."

 

Po przejechaniu 1500 km od momentu zastosowania ceramizerów® wykonano w dniu 06.02.04 przy przebiegu - 313500 km pomiar kompresji silnika na wszystkich cylindrach (obrazujący wpływ użycia ceramizerów® na stan silnika)


Przełożenie danych z wykresu do tabeli:


 

Cylindry

Przed podaniem ceramizerów®

Po regeneracji i pokonaniu 1500 km

 

Zmiana procentowa wzrost/spadek

 

I

11,1

11,6

4,5 %

II

10,5

9,6

8,5 %

III

8,5

10,3

21,2 %

IV

9,8

10,5

7,1 %

Uśrednione rezultaty

 

9,98

10,5

5,3 %

Zestawienie wyników pomiarów kompresji (kG/cm2):

Wniosek:

Na 3 cylindrach uzyskano wzrost i wyrównanie kompresji. Oznacza to, że wyniki potwierdzają skuteczność działania preparatu. Największy wzrost o 21,2 % osiągnięto na III cylindrze. Prawdopodobnie w wyniku zużycia na II cylindrze uzyskano niewielki spadek o 0,9 kG/cm2. Aby wykluczyć ewentualny błąd pomiaru na II cylindrze - wkrótce zostanie wykonany kolejny pomiar kompresji.
Po 12000 km od podania ceramizerów® wykonano kolejny pomiar w dniu 16.06.04 przy przebiegu - 324000 km.

Cylindry

Przed podaniem ceramizerów®

Po regeneracji i pokonaniu 12000 km

 

Zmiana procentowa wzrost/spadek

 

I

11,1

10,4

6,3 %

II

10,5

10,7

1,9 %

III

8,5

10,5

23,5 %

IV

9,8

10,8

10,2 %

Uśrednione rezultaty

 

9,98

10,6

6,2 %


Wniosek:
Uzyskano trwały wzrost na 3 cylindrach i wyrównanie ciśnienia sprężania na wszystkich cylindrach. Oznacza to, że wyniki potwierdzają skuteczność działania preparatu. Największy wzrost o 23,5 % osiągnięto na III cylindrze. Na I cylindrze uzyskano niewielki spadek o 0,7 kG/cm2, który mieści się w granicach błędu pomiarowego.



TEST nr 8 : 500 km jazdy bez oleju w silniku.

Pojazd: Polonez 1500
Przebieg silnika: 129 tys. km

Po 3000 km od momentu aplikacji ceramizera®, został zlany olej z silnika.

W dniu 09.03.2005 r. pojazd pokonał 303 km bez oleju w silniku jeżdżąc wahadłowo na trasie Przasnysz – Chorzele - Przasnysz i raz na trasie Przasnysz - Szczytno - Przasnysz . Następnego dnia kontynuowano jazdę bez oleju, pojazd przejechał odległość 206 km.
Po osiągnięciu celu - pokonaniu w sumie 509 km bez oleju w silniku, test został zakończony.

Wciąż sprawny i funkcjonujący silnik zdemontowano i przekazano do dalszych badań.
Podczas testu pojazd zasilany był LPG, co tym bardziej pogłębiało ekstremalne warunki pracy silnika. Podczas całego testu temperatura silnika nie przekraczała normy, tj. 90 o C.
Jazda odbywała się zarówno w mieście jak i poza miastem.
W jeździe poza miastem pojazd przemieszczał się ze średnią prędkością 80 km/h.
Test przeprowadzono w obecności wielu pracowników Zawodowej Straży Pożarnej z Przasnysza.
Należy jednak dodać, iż panewki korbowodowe pomimo tego że wytrzymały cały test, uległy znacznemu zużyciu.

Wynik testu jazdy bez oleju w silniku potwierdza skuteczne działanie preparatu ceramizer® w zabezpieczaniu silników przed zużyciem i prezentuje jego unikalne właściwości, jednak ze względu na ekstremalność testu stanowczo odradzamy wykonywania podobnych prób na własnym pojeździe.



TEST nr 9 : 403 km jazdy bez oleju w silniku Hondą Civic.

Pojazd: Honda Civic, silnik 1.5, 1992 rok
Przebieg silnika: 302 tys. km

Auto po przejechaniu 3160 kilometrów od momentu zaaplikowania 3 szt. ceramizerów® i przepracowaniu 45 min na biegu jałowym bez oleju - zostało poddane testowi jazdy bez oleju w silniku w warunkach drogowych.

W dniach 01-04.08.2007 po zlaniu oleju z silnika - pojazd jeździł w okolicach Przasnysza, pokonując łącznie 403 km.

Choć silnik po przebiegu 403 km bez oleju, okazywał znaczne zużycie, wciąż pracował na biegu jałowym. Niestety pojazd nie dysponował już mocą pozwalającą jeździć - dlatego test zakończono.

Podczas testu pojazd najczęściej zasilany był LPG a czasami benzyną.
Należy podkreślić, że użyty do testowania silnik miał ponad 300 tys. przebiegu, co tym bardziej pogłębiło ekstremalne warunki testu.

Podczas całego testu temperatura silnika nie przekraczała normy, tj. 90 o C.
Jazda odbywała się zarówno w mieście jak i poza miastem.
W jeździe poza miastem pojazd przemieszczał się ze średnią prędkością 75 km/h.

Przasnysz, 01-04.08.2007



TEST nr 10 : Regeneracja silnika przy użyciu ceramizerów®.

Pomiary wykonano w ramach zajęć szkolnych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Łęczycy.

 

Pojazd: Fiat 126p
Przebieg silnika: 90tys 309 km
Nr rejestracyjny: ELE C565

 

Data wykonania pomiarów

Stan licznika [km]

Przebieg od momentu aplikacji ceramizerów® [km]

I cylinder [bar]

II cylinder [bar]

17.08.04

90309

0

9,8

10,8

26.08.04

90577

268

11,0

11,2

08.10.04

92077

1768

11,2

11,0

25.10.04

92982

2673

11,8

11,8

 

Rezultaty:

 

1. Po pokonaniu 268 km od momentu aplikacji preparatu ceramizer®, dokonano pierwszego pomiaru ciśnienia sprężania. Pomimo nieznacznego przebiegu (tylko 268 km) od momentu aplikacji preparatu ceramizer®, zaobserwowano przyrost ciśnienia sprężania.
2. Po pokonaniu 1768 km od momentu aplikacji preparatu ceramizer®, dokonano drugiego pomiaru ciśnienia sprężania. Zaobserwowano dalszy przyrost ciśnienia sprężania.
3. Po pokonaniu 2673 km od momentu aplikacji preparatu ceramizer®, dokonano trzeciego pomiaru ciśnienia sprężania. Zaobserwowano przyrost i wyrównanie się na poziomie 11,8 [bar] ciśnienia sprężania na obu cylindrach, co oznacza że sprawność silnika praktycznie powróciła do fabrycznego stanu.


Pomimo wysokiej początkowej wartości ciśnienia sprężania wynikającej ze zmian konstrukcyjnych silnika, tj. podwyższenia stopnia sprężania na skutek planowania głowicy, uzyskano przyrost i wyrównanie ciśnienia sprężania na obu cylindrach. Na uwagę zasługuje fakt, że na I cylindrze osiągnięto znaczny - 20,4% przyrost ciśnienia sprężania.