ZASADY STOSOWANIA W SKRZYNIACH BIEGÓW, MOSTACH, PRZEKŁADNIACH:
Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju przekładniowego i stosować do wszystkich rodzajów przekładni i reduktorów.
- Zaniżona doza ceramizera nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. 2 x większa) doza ceramizera nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed zastosowaniem ceramizera. Inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
- Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia) lub do 100 000 km przebiegu.
- Ceramizację powierzchni ceramizerem można powtarzać wielokrotnie.
- Ceramizer można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z jego producentem.

ILOŚĆ PREPARATU (liczbę dozowników), potrzebną do ceramizacji powierzchni par tarcia, określa tabela:
Ilość oleju w skrzyni lub przekładni w litrach. |
1-2 l |
2-5 l |
5-8 l |
8-11 l |
Ilość dozowników (doz.) |
1 doz. |
2 doz. |
3 doz. |
4 doz. |
OPAKOWANIE ZAWIERA:
- Niniejszą instrukcję.
- Jeden dozownik łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4,5 g.

ZALECENIA:
- Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu.
-W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100-200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy ceramizera.
-W przypadku, gdy po przejechaniu 100–200 km poprawa pracy mechanizmu nie jest zauważalna - może to świadczyć o dokonaniu błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub mechanicznym uszkodzeniu urządzenia.
- W przypadku zespolonych skrzyń biegów (układów napędowych) - zaleca się podwojenie dozy ceramizera.
- W przypadku skrzyń biegów i przekładni stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dozy ceramizera.
- Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z ceramizerem.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
- Stosować razem z ceramizerem do silnika, układu wspomagania kierownicy i uszlachetniaczem do paliwa.
INSTRUKCJA DO SKRZYŃ BIEGÓW, TYLNYCH MOSTÓW:
- Rozgrzać olej w skrzyni biegów, tylnym moście - przejeżdżając kilka km.
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni biegów lub korek wlewu oleju do tylnego mostu i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Przejechać jednorazowo odcinek nie mniejszy niż 10 km z prędkością do 90 km/h. oraz 100 - 300 m na wstecznym biegu.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
INSTRUKCJA DO REDUKTORÓW:
- Rozgrzać olej w reduktorze – uruchomić reduktor na co najmniej 30 min.
- Zatrzymać reduktor.
- Odkręcić korek wlewu oleju do reduktora i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 60 godzin pracy reduktora w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
NIE STOSOWAĆ:
- Do automatycznych skrzyń biegów.
-
W sprężarkach śrubowych.
-
W mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD – są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
UWAGI:
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed stosowaniem ceramizera. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem.
- Ceramizer nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
- Dozowniki/ strzykawki, które posiadają nieduży wyciek spod tłoczka są uważane także za prawidłowo napełnione.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC. W przypadku gdy temperatura przechowywania przekroczy +40 oC produkt może sedymentować wówczas należy preparat wstrząsnąć i schłodzić do temperatury poniżej +40 oC aby go bezpiecznie użyć.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na stronie producenta.
Preparat chroniony patentami.
GWARANCJA:
Skuteczność i trwałość wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej gwarantowana jest przynajmniej do 100 000 km przebiegu lub do 1800 mth. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować ceramizer do przekładni.